Поради педагогам щодо корекції
поведінки дезадаптованих учнів
1.
Рекомендації по організації комунікації:
·
Будувати спілкування на основі
руйнування психологічних бар’єрів (вікових, соціально-психологічних,
інтелектуальних, мотиваційних, естетичних, емоційних)
·
Дотримуватись принципів: більше уваги і
вимогливості до особистісного виховання
·
Розуміння внутрішнього стану
ситуаційного настрою, врахування їх у процесі взаємодії
·
Дотримуватись неформального спілкування
·
Вміти передавати особисту зацікавленість,
доброзичливість, щире бажання допомогти учневі у розв’язанні його проблем.
2. Рекомендації щодо використання ефективних
методів виховної роботи:
·
Способи виховної роботи - наслідування,
навіювання, навчання – зумовлюють такий вплив на особистість при якому
вихователь, на позитивний потенціал учня, спонукає його діяти певним чином, при
цьому самому вихованцю здається, що він діє власним бажанням.
3.
Рекомендації
щодо створення сприятливих для досягнення успіху умов у пізнавальній
діяльності:
·
Ставити чіткі вимоги - орієнтири
·
Підбір та складність завдань,
послідовність їх подачі (від простого до складного, цілим блоком або частинами)
·
Організація самостійної та групової
роботи на уроці
·
Оцінювати результати навчальної
діяльності з особливим акцентом на позитивних результатах, аналізом роботи.
Рекомендації педагогам із профілактики дезадаптації
1.
Враховуйте вікові та індивідуальні психологічні особливості кожного учня
2.
Демонструйте свою віру в успіх учня
3. Створюйте
ситуації успіху
4.
Акцентуйте увагу учня на його досягненнях, перемогах
5. Вказуючи
на помилки, означуйте шлях до їхнього виправлення
6.
Порівнюйте якість роботи учня лише з його власними (попередніми) результатами,
а не зі здобутками інших учнів
7.
Уникайте у своєму мовленні слів заперечень
8. Підтримуйте
і заохочуйте прояви активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих,
тривожних учнів. Важливо звертати увагу інших на їхні досягнення, підвищувати
статус у групі
9.
Частіше спілкуйтеся з кожним учнем, а не помічайте його лише тоді, коли він
зробить щось погане. Не провокуйте учня на погані вчинки, лише аби завоювати
вашу увагу
10. Розрізняйте
особистість і поведінку. Вчинок потребує санкції, а особистість –підтримки
11.
Пам’ятайте, що навчання – один із найважчих видів праці, але розумові сили та
потенціал учнів неоднакові. Не варто вимагати від учня неможливого. Краще
визначити, до чого він схильний та як розвинуті його розумові здібності
12. Для
встановлення гарних стосунків між учнями в групі й формування у них
конструктивних навичок взаємодії
необхідно проводити заняття з тем: «Дружба», «Дружні відносини», «Ефективне
спілкування» тощо. Така робота буде ефективнішою, якщо заняття матимуть
інтерактивну форму і матимуть практичну спрямованість.
Коментарі
Дописати коментар